42china.reismee.nl

Dag 11 - van Shanghai naar Guilin

De dag begint helaas met slecht nieuws. Onze reisleider Michel moet ons verlaten vanwege het overlijden van zijn schoonvader... Hij heeft ons zaterrdag nog begeleid tot aan het inchecken op het vliegveld van Shanghai.

's Ochtends zijn we naarhet World FinancialCenter in Shanghai geweest: tot de 100ste verdieping. Schitteren uitzicht! Ook vanaf de toiletten!

Het nam minder tijd in beslag dan verwacht waardoor we te vroeg waren voor de lunch.We hebben nog wat gewandeld over de Bund en zagen een mooi bruidspaar.

Na de lunch naar het station van de magneetzweeftrein voor een ritje van 8 minuten naar het vliegveld. De maximale snelheid tijdens dit ritje was 300 km/u.

De vlucht verliep uitstekend! In Guilin stond onze nieuwe nationale gids Joy ons al op te wachten. Het lukte Kras niet meer om een nederlandstalige gids in te vliegen vanwege de tijd die het aanvragen van een visum in beslag neemt.

Gilbert

Balen van die reisleider zeg! Het leek me wel een hele goeie zo op jullie verhalen afgaande! Hopen dat die nieuwe ook zoveel weet.

Simone

@ Gilbert: Ja, wij balen er ook van. Zijn vervangster is gelukkig ook heel aardig en goed. Maar toch, als je eenmaal aan iemand gewend bent (die ook nog eens erg prettig en duidelijk communiceert) is het wel even wennen...

Monique

Wat zielig voor jullie gids. Wel fijn dat jullie snel een nieuwe gids kregen al zal dat even wennen zijn. Wauw wat ging die zweeftrein snel, dat was zeker wel kicken?