42china.reismee.nl

Dag 10 - Shanghai

Zo, even tijd om de blog bij te werken vanaf de Mac. We hebben in Shanghai geen gratis internet in het hotel. Dus nu even profiteren van het half uurtje dat we hebben bij de Mac.

Morgen vliegen vanaf Shanghai naar Guillin. Vandaag hebben we een optionele excursie gemaakt naar een waterstadje. Een soort Venetië. We begonnen met een korte wandeling door smalle straatjes waar verschillende etenswaar werd aangeboden waar we niet echt trek van kregen... En we gingen hier ook lunchen. Smaakte goed hoor, maar met het straatbeeld nog in gedachten hadden we niet echt veel eetlust. Ook door de afwasactiviteiten van een restaurant. De bakken werden afgewassen in de gracht... Getver. We voelen ons gelukkig nog steeds goed haha. We hopen dat we in het volgende hotel weer gratis wifi hebben. Tot gauw!!!

Susan

Wat een belevenis om de weg kwijt te raken, maar gelukkig goed afgelopen.Hebben jullie de GPS niet mee? Het is wel een vakantie van uitersten hé. Bussen/treinen/boten/riksja's/shows van alles wat. Prachtig hoor! En jullie allemaal nog gezond! Prima! Nou geniet nog maar van de volgende dagen en hier is alles goed. Veel liefs voor alle 4.

marianne

Leuk om weer iets te lezen en zien van jullie.
Geniet van de laatste dagen!
Liefs Marianne

Gilbert

Hoop echt dat jullie ongeschonden uit de strijd komen, wahaha!

Susan

Ja alles lijkt ook op elkaar in die straatjes hé, dus daarom raken jullie de weg/kluts kwijt. Jullie zien er op de foto's allemaal nog stralend uit en dat na al 10 dagen zo'n zware rondreis. Veel plezier en liefs

Monique

Gatverdamme, je vaat doen in de gracht. Wie weet wat ze daar allemaal ingedaan/gegooid hebben. Gelukkig zijn jullie ingeent, dat was natuurlijk hiervoor.

Maaike

Hahahah wat een andere wereld! Nou de harde schijven zullen vast al heel erg vol staan met mooie foto's! Of is Roppie weer rigoureus aan het wissen geslagen?!

Simone

@Monique: Ja, op deze plek waren we extra blij met onze inenting tegen buiktyfus. We hebben trouwens nergens last van gehad dus kennelijk leek het erger dan het was. Of wij aten gewoon bij het goeie tentje.
@Maaike: ja we gaan goed met fotograferen. Rob zit over de 1100 volgens mij en ik op 739.

Lisette

Wat een belevenissen weer allemaal, het is zo'n andere wereld. Dat wordt weer een cultuurshock terug in ons kikkerlandje. Nog veel plezier de komende dagen.

Simone

@Lisette: bedankt! Ja, ik denk ook dat het wel even wennen zal zijn. En niet alleen vanwege de temperatuur!! We zitten hier met de airco aan.

Susan

Jammer dat Michel weg moest vanwege zo'n naar bericht, maar ik hoop dat jullie aan Joy ook een goede hebben. Is het nog goed geregeld met die slaapcoupé?
Neem papieren/geld enz. mee in bed, liefst in je broek dan wordt je wel wakker als er iemand aan wil komen. Hier alles goed, maar wel veel regen dus jullie tuin hoeft al dagen geen water:) Veel plezier nog en liefs

Simone

@Susan: of we morgen in een hardsleeper of softsleeper liggen weten we nog niet. Dat horen we morgen. Goed idee om papieren en geld te bewaren op zo'n plek.
Wij hebben echt ontzettend veel geluk met het weer tot nu toe! We hebben nog maar 1 keer regen gehad en ook nog op een goeie dag: die dagen waren we binnen bij het terra cotta leger. Gek idee dat het bij jullie heel ander weer is...