Dag 6 - Xi’an
We hebben geluk! Onze kamers zijn al klaar! Eerst ontbijten in het hotel en daarna snel door naar de kamers om ons op te frissen. Om elf uur vertrekken we naar het terracottaleger.
Omdat we morgen al bijtijds op het station moeten zijn voor de treinreis naar Shanghai heeft Michel besloten dat we niet morgen maar vandaag naar het terracottaleger gingen. Het ligt namelijk zo'n 50 km van Xi'an af. Xi'an is trouwens een middelgrote Chinese stad met momenteelzo'n 9 miljoen inwoners.
Het terracottaleger
De keizer wilde eigenlijk een echt leger levend laten meebegraven als hij was overleden maar gelukkig is daar een stokje voor gestoken. Daarvoor in de plaats is het terracottaleger meebegraven. De beelden zijn gemaakt van klei uit de streek en zijn gemiddeld zo'n 185 cm hoog. Behalve dan de knielende krijgers met een handboog.
Reacties
Reacties
Dat terracottaleger is echt gewedig ziet er prachtig uit! maar het idee dat die keizer een echt leger mee wilde begraven is wel een beetje luguber maar goed daar hou ik wel van hahahaha Wat leuk iedere dag te lezen hoe het met jullie gaat. Trouwens wel lekker dat jullie uiteindelijk toch met zijn vieren in een slaapcoupe konden slapen....
En is het werkelijk zo dat die terra-cotta soldaten allemaal verschillend zijn? Wat een gigantisch karwei! Fijn dat het ook zonnig is in Xi-an ipv smog. Weten jullie nog allemaal wat je al gezien hebt? Of zijn de harde schijven al vol:) Fijne reis verder, jullie zijn al op de helft, wat gaat dat snel hé. Veel liefs allemaal
Dus over een paar uurtjes moeten jullie weer de trein in... nou hopelijk nu wel met z'n viertjes gelijk op een 'kamertje'!
En jullie vinden het misschien snel gaan maar voor mijn gevoel zijn jullie al maanden weg hahaha!
veel liefs
Maaike
Erg leuk om al jullie avonturen zo op deze manier te volgen! Was er wat laat bij maar ik heb alles gezien en gelezen! Ben benieuwd naar het volgende verslag! En de foto's natuurlijk!
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}