Dag 4 - Peking
Zo, nog even tijd om het verslag bij te werken en daarna zal het stil zijn vanaf ons... Morgen verlaten we dit hotel met gratis wifi en gaan we begn van de avond naar het station voor de nachttrein naar Xi'an. Een afstand van zo'n 1200 km. Wij hebben plaatsen in een softsleeperwagon: een wagon metnegen coupés met elk twee stapelbedden, dus vier personen per coupé. De deur kan dicht, er zit een slot op. In de wagon zijn meestal twee toiletten en één wasruimte met kranen en wasbak.
De tempel van de hemel
We begonnen vandaag dus met een bezoek aan de tempel van de hemel. Dit is gelegen in een park waar veel aan sport wordt gedaan. Zo zagen we wat hardlopers. Maar er werd ook gedanst, gebadmintond, een shuttle overgeschopt met de voeten, een soort tennis met rackets die iets hadden van schepnetten en waarbij het er vooral om leek te gaan de bal zo sierlijk mogelijk op te vangen en weer terug te spelen.
Het plein van de poort naar de hemelse vrede
Hier is een groepsfoto gemaakt van ons hele gezelschap. Het was alleen nogal moeilijk om onze fotograaf te herkennen. Er waren namelijk heel erg veel Chinezen die van de gelegenheid gebruik maakten om in een klap zoveel westerse mensen vast te leggen.
Op het plein kreeg Simone ook nog een baby in haar armen gedrukt, voor de foto.
Voordat we verder gaan naar de verboden stad gaan we lunchen.
De Verboden Stad
Indrukwekkend omvangrijk!! En bijzonder, wat daar allemaal gebeurde...
Gisteren ging Michel bij de groep na wie vanavond naar een Kung Fu show wilde, de hele groep had interesse. Vooraf hebben we weer gezamenlijk gegeten wat weer heerlijk smaakte. Ze hadden ook van die lekkere sojabonen zoals bij de Japanner! En ook gekookte pinda's maar daar zat niet zoveel smaak aan.
De Kung Fu show was schitterend. Jammer dat we allevier zo vreselijk moe waren dat er soms een bol knikte...
Morgen bezoeken we eerst het zomerpaleis. 's Middags gaan we naar een niet toeristische Hutong (een traditionele Chinese woonwijk) voor een riksjatocht. Dit is een optionele excursie maar ook hier wil iedereen aan mee doen. En dan moeten we bijtijds richting het station. Deze week was het feest en vakantie in China waardoor veel Chineze toeristen nu weer huiswaarts gaan. Het zal dus wel druk zijn op het station.
We weten niet wanneer we weer over internet beschikken maar zodra het kan, verzorgen we met veel plezier een nieuwe update!
Reacties
Reacties
Jeetje jullie zijn nog lang niet op de helft en jullie hebben al heel veel gezien! Ik ben heel benieuwd naar de rest van de foto's! En fijn dat jullie dus niet met vreemden op de kamer in die trein zitten. Veel liefs van ons!
Geweldig om jullie verhalen te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien in die korte tijd. We kunnen niet wachten op de rest van de verhalen en foto's. We zijn benieuwd hoe de treinreis is bevallen. Heel veel liefs.
Wat gaaf dat jullie al zoveel hebben gezien en gedaan. Het klinkt echt allemaal fantastisch. En wat leuk dat al die Chinezen jullie steeds op de foto nemen. Jullie zijn net BN-ers! Ik hoop dat jullie snel weer WiFi hebben zodat wij weer kunnen meegenieten van jullie avonturen.
Ik kreeg van Marlies te horen dat ik jullie reisverslag hier kon volgen en doe dat met veel plezier.Hoeven niet eens zover weg en kunnen we toch van al dat moois genieten.Veel groetjes voor jullie daar en ik zie uit naar al jullie verhalen en foto's.Groetjes
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}