42china.reismee.nl

Dag 3 - Peking

De Grote Muur
We blijken in China een ware bezienswaardigheid te zijn door onze lengte en haarkleur. We zijn met wel 100 Chinezen op de foto gegaan! De gids had al gewaarschuwd dat de Chinezen waarschijnlijk het blonde haar aan wilde raken. Dat gebeurde niet maar wel om de paar meter werd gevraagd of we op de foto met ze wilden. Dat zal wennen worden als we weer terug zijn en een toerist komt met een camera op ons af. Dan hoeven wij er niet meer op haha.
De Muur vonden we indrukwekkend! Onderweg naar het stuk dat we zouden bewandelen zagen we de muur rondom ons kronkelen. En wat hebben we een geluk met het weer!!! Het was vandaag niet te warm, niet te koud, zonnig en droog. Perfect!

Na de wandeling lunchen we met de hele groep in buffetvorm. Alles is weer overheerlijk! Er is weer groente, rijst, noedels, verschillende soorten vlees en alles heerlijk op smaak (gelukkig ook niet superpittig).

De Heilige Weg
De volgende stop is de Heilige Weg. Hier krijgen we heel veel informatie. Langs de Heilige Weg staan beelden van verschillende dieren en elke diersoort heeft zijn eigen betekenis. Het paard staat voor vriendschap. De leeuw voor macht.
De Weg is met opzet niet helemaal recht. Volgens de Chinezen gaan kwade geesten alleen in een rechte weg dus die knik in de weg kunnen ze niet volgen. Net als de hoge drempels die we tegen komen, daar kunnen de kwade geesten niet overheen (maar mensen in een rolstoel dus ook niet...).

Chang Ling
13 keizers liggen begraven in het dal dat we bezoeken. Eén van de graven is opengemaakt. Alleen waren ze het er niet overeens wat ze met de opgravingen zouden doen: bewaren of vernietigen. Het werd het laatste. De mensen die voor 'bewaren' waren, hebben gered wat nog te redden viel en dat staat nu tentoongesteld in Chong Ling.

Het diner is vanavond niet inbegrepen maar we gaan toch met z'n allen eten. Nu we helden en heldinnen zijn (volgens Mao Zedong is iedereen die De Muur beklom dat) moeten we eigenlijk ook Peking Eend gaan eten. Dat gaan we straks dus doen.

Erg leuk trouwens dat jullie het zo leuk vinden om ons te volgen! En wij vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen. We genieten met volle teugen, allevier!

@Marlies: als het bij jullie 13 uur is, is het bij ons 19:00 uur. We verzamelen voor het diner vanavond om 19 uur. Dan hebben jullie dus net je lunch achter de kiezen.

Jammie! Deze helden en heldinnen hebben zojuist genoten van een heerlijke maaltijd, inclusief Peking eend!!!

Reacties

Reacties

Maaike

Jippie, er is alweer een nieuw verslag! Enig om te lezen hoor, zo beleven wij het ook allemaal mee! En leren we nog wat bij ook (ik in ieder geval). Is Gerda trouwens alweer helemaal opgeknapt? Ik hoop van wel! Is het ook een beetje een leuke groep? Ik denk het wel nu jullie samen gaan eten!

Veel liefs van ons allevier!

Susan

Het klinkt allemaal fantastisch!! Krijg er zelf zin in. Jullie treffen het ook weer wel met een leuke groep en ook met het weer hé. Fijn ook dat het eten zo lekker is. Hier alles goed, poezen erg lief. Genieten jullie maar volop van de rest van de reis. Veel liefs

Monique

Geweldig om zo te volgen wat jullie gaan zien of al hebben gezien. Ervaringen uit de eerste hand en we hoeven niet eens te wachten tot jullie terug zijn. Geweldig hoor. Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen gaan tegenkomen, want dan kunnen wij er ook van genieten.

Maaike

Peking eend?! Ja dat kon niet uitblijven natuurlijk!

Marja en Joseph

Al heel veel moois dankzij jullie gelezen en gezien, maar die foto waar jullie met z’n vieren zo stralend op staan, overtreft alles. Misschien nog even aan de gids vragen wat de keizer in zijn tweede biedr… sorry bidronde tegen de Almachtige zei indien de oogst niet goed was geweest. Nog veel plezier toegewenst.

Susan

Fantastisch wat zien jullie enorm veel mooie en interessante dingen. Na de Pekingeend is er vast de Chineze hond aan de beurt? Mooie foto's ook en prachtig weer. Hier alleen maar regen/storm. Tuin op balkon hoeft geen water. Fijne vakantie verder, liefs

Marlies

Dank voor de uitleg........

Alweer nieuwe mooie foto's erop! Leuk dat ik tijdens mijn werk (want ja, je hebt werkpaarden en......) heerlijk kan meegenieten met jullie!
En wat is de foto bovenaan van jullie viertjes vreselijk leuk!
Wat zullen Rob en Gerda er ook van genieten zeg!

Groetjes weer voor nu uit het herfstachtige Nederland.

Simone

@Maaike: Gerda is weer helemaal in orde gelukkig! De groep is erg leuk en gezellig.

@Marja en Joseph: goed idee, die vraag over de biedr.. uh bidronde :-)

@Susan: de gids heeft ons verzekerd dat tijdens deze reis geen hond, kat of slang op het menu staat: veel te duur. Gelukkig maar...

Susan

Gelukkig maar dat ze op de prijs van het eten bezuinigen, het was anders wel heeeel apart geweest:) Ik hoop dat de treinreis jullie heel goed bevalt en wel fijn dat jullie met z'n vieren in één coupé kunnen! Dit wordt een reis waar jullie nog tijden over kunnen vertellen! Hele goede reis, Simone denk aan de pillen. Liefs

Lenie

Ik hoop dat je mijn reactie nog leest, voor jullie verder reizen. Hij klijkt me fantastisch om daar te zijn. Door jullie verhalen en mooie foto's heb ik toch het gevoel
erbij te zijn. De komende dagen veel plezier en probeer
lekker bij te slapen in de trein.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!