Peking, Olympisch Dorp, 1ste hotel
Op het vliegveld van Hong Kong troffen we de reisleider. De vlucht naar Peking was kort en verliep ook prima.
In Peking zijn we vanaf het vliegveld via het Olympisch dorp naar het eerste hotel gereden. Bij het Olympisch dorp hebben we al heel wat Chinezen en hun verkooptechnieken kunnen bewonderen. Stapels vliegertjes werden aangeboden. En ze zetten je ook graag even op de foto.
Om 17:45 verzamelen voor het eerste gezamenlijke diner bij een plaatselijk restaurant hier in de buurt. We eten met de groep aan drie grote ronde tafels met op de tafel een grote draaischijf waar het eten op wordt gezet. We beginnen met koude voorgerechtjes (niks loempia's of gebakken bananen maar verse groente). En al snel worden de warme gerechtjes opgediend, verschillende vleessoorten en gepaneerde vis. We eindigen met verse watermeloen en soep, om de gaatjes mee op te vullen.
En daarna eindelijk naar bed want we zijn allevier best wel toe aan een nachtje goed slapen.
Morgen vroeg weer op (6 uur worden we gewekt, gek idee dat het bij jullie dan 12 uur 's nachts is...). Anders dan in het programma gaan we morgen al naar de Grote Muur. En als het aan onze gids Michel ligt gaan we lekker vroeg om voor de drukte uit te kunnen.
Leuk dat jullie met ons meelezen!
Reacties
Reacties
Wat vind ik dit leuk nu al steeds iets te horen en nog sms ook! Heel fijn! Lekker gegeten? En jullie zullen wel slapen als marmotten denk ik. Veel plezier morgen op/bij de muur, val er niet af! Liefs
Wat fijn dat jullie reis prettig verlopen is, met beenruimte!
Lekker slapen en vast dromen over De Muur
Ja het eten was overheerlijk!!! Dat wordt weer verplicht afvallen als we terug zijn...
Nu al zo'n leuk verslag! En het gaat alleen nog maar leuker worden!
Ben benieuwd hoe de Muur op jullie overkomt, wel vroeg uit de veren!
Ik zat me toevallig vanmorgen al af te vragen hoe het tijdsverschil nou precies zat, maar gelukkig heb je het er even bij gezet! Leuk om te weten dat het bij jullie dus 6 uur later is........of zitten wij dan weer 18 uur later??? Oh, deze opmerking gaat me waarschijnlijk lang achtervolgen........
Nou goed, geniet met z'n vieren van al het moois!
Wat spannend allemaal, op naar de muur, is vast erg
indrukwekkend. Geniet ervan.
Liefs Lenie
Wat gaaf dat jullie het vogelnest in het echt zien.
Geniet van alles!
Liefs Marianne
Reageer
Laat een reactie achter!
- {{ error }}